Uwaga przedsiębiorcy! Bardzo ważne zmiany w obsłudze rejestru CEiDG. W grudniu 2021 r. Ministerstwo Rozwoju i Technologii wprowadza zmiany w obsłudze rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG). Do najważniejszych zmian należy przeniesienie usług elektronicznych dla przedsiębiorców, tj. usługi założenia działalności gospodarczej, zmiany danych, zawieszenia, wznowienia i zamknięcia działalności gospodarczej ze strony ceidg.gov.pl na serwis Biznes.gov.pl.
Za pomocą serwisu przedsiębiorcy mogą składać wnioski do instytucji państwowych drogą elektroniczną, oszczędzając przy tym czas i pieniądze. Ponadto serwis łączy w sobie wiele usług i funkcji, nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla administracji. Informacje na portalu Biznes.gov.pl są dostępne w języku polskim i angielskim. Oznacza to, że nie będzie już możliwe wypełnianie przez przedsiębiorcę formularza wniosku CEIDG-1 na stronie ceidg.gov.pl. gdyż zostanie on zastąpiony intuicyjnym kreatorem - usługą online.
Usługi dla jednoosobowej działalności gospodarczej już dostępne są bezpośrednio pod adresem: Biznes.gov.pl/wniosek-ceidg. Od początku października br. przedsiębiorcy mają też możliwość założenia adresu do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy, który w przyszłości usprawni wymianę korespondencji urzędami https://www.biznes.gov.pl/pl/opisy-procedur/-/proc/709. Już dziś przedsiębiorca, który posiada lub założy konto na Biznes.gov.pl, może w nim sprawdzić swój wpis do rejestru CEIDG i dokonać zmian we wpisie bez konieczności odwiedzania rejestru ceidg.gov.pl, ani bez potrzeby osobistej wizyty w urzędzie.
Dzięki zmianom przedsiębiorca zyska jedno konto do sprawdzania powiadomień, statusów i historii realizowanych przez siebie spraw urzędowych, również tych, które dotyczą rejestru CEIDG. Kolejną zmianą jest wprowadzenie od 11 grudnia br. nowych formularzy wniosku CEIDG-1, instrukcji jego wypełniania oraz zaświadczeń z CEIDG. Wszystkie nowe formularze dostępne są pod adresem: Biznes.gov.pl/ceidg .
Ważna informacja!
Niezmiennie pozostaje możliwość składania wniosków w wersji papierowej w wybranym przez siebie urzędzie miasta lub gminy.